13 dec 2011

Skip Stereotypes

Met de campagne wil Amazone aan jongeren laten zien dat seksisme een doodgewone zaak is. Het gaat hier in het bijzonder over pas afgestudeerden die op het punt staan om de arbeidsmarkt te betreden of dit net deden en die nog niet lang als koppel samenleven. De campagne wil aantonen dat seksisme in het dagelijkse leven doorgedrongen is, zowel in het privéleven als in het professionele bestaan. Ook geeft ze aan dat zowel mannen als vrouwen dagelijks seksisme in stand houden, soms bewust, maar meestal onbewust. Dit komt doordat we tijdens ons leven seksistische houdingen hebben geïntegreerd en seksisme op die manier in onszelf verankerd is. skip stereotypes

De campagne skip stereotypes werd gerealiseerd met de financiële steun van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest in het kader van de Veertiendaagse van de Diversiteit en de Gelijke Kansen 2011. De doelgroep van deze Veertiendaagse was de jeugd en het doel was om de talenten en de competenties van Brusselse jongeren te ontwikkelen en onder de aandacht te brengen. Daarnaast wou de campagne hun deelname aan de besluitvorming en aan het maatschappelijk leven bevorderen.

 

Reacties

Please check your e-mail for a link to activate your account.