09 jul 2012

2,4 km nieuwe tramsporen op de Charles Woestelaan in Jette

De vernieuwing van de tramsporen op de Charles Woestelaan bood de commissie Infrastructuur van het Brussel parlement een mooie gelegenheid om het terrein op te gaan. De werken vinden plaats in het kader van de volledige heraanleg van de laan. Bij elke heraanleg doet de MIVB eerst een voorstudie om het risico op trillingen te meten. Daarna kiest men de beste techniek, rekening houdend met de wegbekleding, het risico op geluidsoverlast en de snelheid van de uitvoering. Langs de Charles Woestelaan is gekozen voor de railbalk. Een techniek die anti-trillingseigenschappen combineert met snelle uitvoering en gras tussen de sporen. Eén railbalk, met ingekapselde sporen, weegt 6 tot 8 ton en wordt opgetild door 2 kranen. De plaatsing ervan moet zeer precies gebeuren. Vooral het aan elkaar lassen van 2 balken is zeer indrukwekkend. Annemie Maes: de heraanleg van de Woestelaan is een goede zaak. Het feit dat de parkeerplaatsen langs de trambedding komen, biedt fietsers meer veiligheid. Al had ik liever een echt fietspad gezien ipv de fietstroken, nog beslist door de vorige regering."

Reacties

Please check your e-mail for a link to activate your account.